Global teknoloji devi Xiaomi, 2024 yılı 2. çeyrek bilgilerini açıkladı. Düzeltilmiş net kârı bir evvelki yıla nazaran %20,1 artışla 6,2 milyar RMB’ye yükselen şirketin brüt kârı güçlü büyümenin bir göstergesi oldu.
Merkezinde Objelerin İnterneti (“IoT”) platformuyla temaslı akıllı telefonlar, akıllı donanımlar bulunan bir tüketici elektroniği ve akıllı üretim şirketi olan Xiaomi Corporation, 30 Haziran 2024’te sona eren üç aylık periyoda ait denetlenmemiş konsolide sonuçlarını açıkladı. Xiaomi, 2024 yılının ikinci çeyreğinde üst üste üçüncü kere yıllık çift haneli gelir artışı elde ederken gelirleri yıllık %32 artışla 88,9 milyar RMB’ye ulaştı. Düzeltilmiş net kârı 6,2 milyar RMB olarak gerçekleşerek bir evvelki yıla nazaran %20,1 artış gösteren marka güçlü büyümesini de böylelikle kanıtlamış oldu. Genel brüt kâr marjı %20,7 ile performansını koruyan Xiaomi’nin üç temel iş kolu olan akıllı telefonlar, IoT ve ömür stili eserleri ve internet hizmetleri sırasıyla 46,5 milyar RMB, 26,8 milyar RMB ve 8,3 milyar RMB gelirle piyasa beklentilerinin üzerinde performans gösterdi. Akıllı elektrikli araç ve başka yeni teşebbüslerden elde edilen gelir ise toplam 6,4 milyar RMB oldu. Kümenin genel performansı beklentileri aşarak yeni bir süratli büyüme kademesine işaret etti.
2024 yılının ikinci çeyreğinde, Xiaomi’nin nakit kaynakları 30 Haziran prestijiyle 141 milyar RMB’ye yükseldi ve bu durum, hem temel hem de yeni iş alanlarının sürdürülebilir gelişimi için güçlü bir altyapı oluştururken, Xiaomi’nin devam eden süratli büyümesini destekledi. Bu büyüme, temel teknolojilere yapılan istikrarlı yatırımlarla desteklendi. Xiaomi’nin yapay zeka alanındaki muvaffakiyetleri, akıllı telefonlar ve akıllı elektrikli araçlarında eser yeteneklerini ve tecrübesini geliştirdi. Ayrıyeten, akıllı fabrikasının operasyonel verimliliğini de büyük ölçüde artırmasını sağladı. “İnsan x Otomobil x Ev” akıllı ekosistemindeki ilerlemenin Xiaomi’nin faaliyetlerini daha da canlandırması ve gelecekteki büyümesinin sürdürülebilirliğini güçlendirmesi bekleniyor.
Xiaomi birinci beş akıllı telefon markası ortasında büyümeye öncülük ediyor
İkinci çeyrekte Xiaomi’nin dünya genelinde akıllı telefon satışları 42,2 milyon adede yükselerek bir evvelki yılın tıpkı devrine nazaran %28,1 artış gösterdi. Canalys’e nazaran Xiaomi, %14,6 pazar hissesi ile 16 çeyrektir üst üste dünya çapında birinci üç akıllı telefon markası ortasında yer alıyor. Birinci beş akıllı telefon markası ortasında Xiaomi, telefon satışlarında en süratli büyüyen marka olarak öne çıkıyor.
Xiaomi’nin akıllı telefon iş kolu ikinci çeyrekte güçlü bir büyüme yaşadı ve bir evvelki yılın birebir devrine nazaran %27,1 artışla 46,5 milyar RMB gelir elde etti. Canalys’e nazaran, Xiaomi’nin akıllı telefon sevkiyatları global olarak 58 ülke ve bölgede birinci üç, 70 ülke ve bölgede ise birinci beş ortasında yer aldı. Bu etkileyici büyüme, Latin Amerika, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Afrika’da hızlanan ivme ile Xiaomi’nin milletlerarası pazarlarda genişleyen tesirini ortaya koyuyor. Dikkat alımlı bir halde Xiaomi, Latin Amerika’da akıllı telefon satışlarında birinci sefer ikinci sırada yer aldı.
İkinci çeyrekte klima satışları %40’ın üzerinde artış gösterdi
Xiaomi’nin IoT ve ömür üslubu eserleri iş kolu 2. çeyrekte yükseliş ivmesini sürdürerek 26,8 milyar RMB’lik rekor bir gelir elde etti ve yıldan yıla %20,3’lük bir büyüme kaydetti. Akıllı büyük mesken aletleri segmenti de etkileyici bir performans sergileyerek gelirini bir evvelki yıla nazaran %38,7 oranında artırdı.
Canalys’e nazaran, Xiaomi’nin ikinci çeyrekte dünya genelindeki tablet satışları bir evvelki yılın tıpkı periyoduna nazaran iki katına çıktı ve satış açısından birinci beş ortasında en süratli büyüyen marka oldu. Xiaomi ayrıyeten giyilebilir aygıtlar pazarında da yerini sağlamlaştırdı ve dünya genelinde 3. ve Çin’de 2. sırada yer aldı. Öteki taraftan TWS kulaklık satışları ile dünya genelinde 3. ve Çin’de 1. sırada yer aldı.
Xiaomi’nin klima satışları ikinci çeyrekte 3,3 milyon adedi aşarak bir evvelki yılın birebir devrine nazaran %40’ın üzerinde bir artış gösterdi. Ayrıyeten, Xiaomi’nin buzdolapları ve çamaşır makineleri, sırasıyla 600.000 ve 400.000 adedi aşan satışlarla kıymetli bir büyüme kaydetti.
Dünya genelinde ve Çin’de aylık faal kullanıcı sayısı %10 arttı ve İnternet Hizmetleri iş kolundaki büyüme hızlandı
Xiaomi’nin İnternet hizmetleri iş kolu ikinci çeyrekte de süratli büyümesini sürdürdü ve bu segmentteki gelirleri %11 artışla 8,3 milyar RMB’ye yükseldi. Xiaomi, global iş paydaşlığı ağını genişletmeye devam ederken, yurtdışı İnternet hizmetleri geliri bir evvelki yıla nazaran %32,9’luk kıymetli bir artış göstererek ikinci çeyrekte 2,7 milyar RMB’ye ulaştı. Şu anda toplam İnternet hizmetleri gelirinin %32,1’ini oluşturuyor.
Grubun internet kullanıcı sayısı da artmayı sürdürdü ve aylık etkin kullanıcı sayısı (MAU) hem dünya genelinde hem de Çin’de rekor düzeylere ulaştı. Haziran 2024’te global aylık faal kullanıcı sayısı bir evvelki yıla nazaran %11,5 artışla 675,8 milyona ulaşırken, Çin’deki aylık faal kullanıcı sayısı bir evvelki yıla nazaran %10,1 artışla 164,4 milyona ulaştı.
İkinci çeyrekte 27.000’in üzerinde akıllı elektrikli araç teslim edildi
Xiaomi’nin birinci akıllı elektrikli aracı olan Xiaomi SU7 Serisinin piyasaya sürülmesinden bu yana, pazar performansı beklentileri kıymetli ölçüde aştı. İkinci çeyrekte, akıllı elektrikli araç iş kolundan ve öbür yeni teşebbüslerden elde edilen gelir 6,4 milyar RMB’ye ulaştı. Küme, Xiaomi SU7 Serisinin üretimini artırıyor ve teslimatını hızlandırıyor. İkinci çeyrek teslimatları 27.307 araca ulaşırken aylık teslimatlar son iki ayda üst üste 10.000 adedi aştı. Xiaomi, üstün rekabet avantajını ortaya koyan bu yüksek ve süratli üretim kapasitesiyle rakiplerini geride bırakıyor.
Xiaomi’nin Elektrikli Araç Fabrikası, Kümenin Kasım ayına kadar 100.000 araç teslim etme gayesine planlanandan evvel ulaşması için Haziran ayından bu yana operasyonlarını çift vardiyalı olarak sürdürüyor. Şirket ayrıyeten 2024 yılı sonuna kadar 120.000 Xiaomi SU7 Serisi araç teslim etmeyi hedefliyor. 30 Haziran 2024 itibariyle 87 adede ulaşan Xiaomi’nin Çin’deki akıllı elektrikli araç satış merkezi siparişlerin daima artmasını sağlıyor ve kullanıcılara kapsamlı profesyonel araç bakım hizmetleri sunuyor.
Grubun yüksek nakit rezervleri, Xiaomi’nin yaşanan ağır rekabete karşın teknoloji ve eser geliştirmeye odaklanmasını sağlayarak elektrikli araç pazarında tesirini ve temel rekabet gücünü artırıyor. Xiaomi, eser rekabetçiliğini değerli ölçüde artıran temel teknolojilerde yeni ilerlemeler ve atılımlar elde ederek kapsamlı kurum içi yetenekler oluşturmaya devam ediyor. 2024 yılının Temmuz ayında Küme, Xiaomi SU7 Ultra prototipini tanıttı ve önümüzdeki on yıl içinde pistteki en süratli dört kapılı elektrikli araç olma gayesiyle Ekim ayında Nürburgring Nordschleife pistinde fevkalâde bir cins mühleti elde etmeyi planladığını duyurdu.
Yapay zeka, Xiaomi’nin “İnsan x Otomobil x Ev” akıllı ekosistemini güçlendirerek premium pazarında büyümesine katkıda bulunuyor
Grup, “İnsan x Otomobil x Ev” akıllı ekosistemini güçlendirmek için yapay zekayı kullanmaya devam ediyor. İkinci çeyrekte, Xiaomi’nin Ar-Ge yatırımları artmaya devam etti ve harcamalar bir evvelki yılın tıpkı periyoduna nazaran %20,7 artışla 5,5 milyar RMB’ye ulaştı. Xiaomi, yapay zeka teknolojileriyle, başta akıllı elektrikli araç kesimi olmak üzere çeşitli alanlarda yenilikçi atılımlar gerçekleştirdi. Bu gelişmiş teknoloji artık çeşitli uygulamaların ayrılmaz bir kesimi haline geldi ve Xiaomi’nin yapay zeka asistanı (Xiaomi AI) aracılığıyla Otopilot, otomatik park etme ve kesintisiz sesli etkileşim üzere fonksiyonlar için takviye sağlıyor.
Akıllı telefon eserleri alanında Xiaomi, yapay zeka asistanının çok modlu tanıma ve manaya yeteneklerini geliştirerek kullanıcılara yapay zeka evrak tahlili ve yapay zeka görüntü oluşturma üzere bir dizi özellik sunuyor. Bu yenilikler Xiaomi’nin premium pazardaki büyümesini destekliyor.
Üçüncü taraf datalarına nazaran, 2024 yılının 2. çeyreğinde, Xiaomi’nin 3.000 RMB yahut daha yüksek fiyatlı premium akıllı telefon modelleri, Çin’deki toplam akıllı telefon satışlarının %22,1’ini oluşturdu ve bir evvelki yıla nazaran %2,0 puanlık bir artış gösterdi. 3.000 ila 4.000, 4.000 ila 5.000 ve 5.000 ila 6.000 RBM fiyat segmentlerindeki akıllı telefonların pazar hisseleri sırasıyla %16,8, %20,1 ve %8,9 oldu ve tüm segmentlerde bir evvelki yıla nazaran büyüme kaydedildi.
Xiaomi, 19 Temmuz’da yeni kuşak amiral gemisi katlanabilir aygıtı Xiaomi MIX Fold 4’ü ve birinci kompakt katlanabilir aygıtı Xiaomi MIX Flip’i Çin’de tanıttı. Her iki katlanabilir akıllı telefon modelinin performansı beklentileri kıymetli ölçüde aşarak Xiaomi’nin premium pazardaki prestijini daha da artırdı. Xiaomi MIX Flip, eşsiz katlanabilir tasarımı ve yenilikçi [yapay zeka takviyeli çevrimdışı çeviri özelliklerine sahip 4,01 inç dış ekranı] özellikleriyle büyük beğeni topladı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı