Bir web siteniz var mı? Pekiyi sitenizin toplumsal medya hesaplarına tesiri olup olmadığını biliyor musunuz?
Bir web siteniz var mı? Pekiyi sitenizin toplumsal medya hesaplarına tesiri olup olmadığını biliyor musunuz? Web sitenizin olmasının toplumsal medya hesaplarınıza katkısı hakkında merak ettiklerinizi, Collified kurucu ve yöneticisi; Ömer YOLUK cevaplıyor.
Web siteleri, her emele hizmet edebilecek birer kurumsal kimlik aracıdır. Siteleri, kartvizit üzere kullanabilir, bilgi kaynağı olarak sunabilir yahut üzerinden satış yapabilirsiniz. Her biçimde web siteniz, sizin kimliğiniz ve dijital varlığınızın kaynağı durumundadır.
Yani bir web sitenizin bulunması genel olarak tüm platformlarda sizi izleyen takipçilerin size inanç duymasını sağlar. Her ne kadar web sitelerini açmak çok büyük aktiviteler gerektirmiyor ve çabucak herkes açabiliyor olsa da bu sitelerin açık kalmasını sağlamak ve bilhassa sizin isminiz yahut markanızla yapılan aramalarda ön sıralarda çıkmasını sağlamak pek de kolay değildir. Esasen bu nedenle Google; uzun geçmişi olan web sitelerine başkalarından daha fazla değer verir.
Yani nasıl ki Twitter’a üye olma tarihiniz, kullanıcılar üzerinde bir etken ise web sitenizin olması ve uzun müddettir çalışıyor olması da bu biçimde bir etken sayılacaktır. Ayrıyeten web siteleri kendine ilişkin trafiği olan mecralar olduğundan, buraya koyacağınız linklerle toplumsal medya hesaplarınıza trafikte çekebilirsiniz.
Ticari olmayan toplumsal medya hesaplarında, bu ihtiyacın var olmadığı düşünülür. Bilhassa toplumsal medya platformlarının kendi arama algoritmalarını da buna ehemmiyet vermediği üzere yaygın ve yanlış bir algı kelam mevzusudur.
Neredeyse tüm toplumsal medya platformlarının irtibat kısmında web sitesi alanı bulunur. Platformlar bunu önemsemiyor olsalar, bu alanı bizlere sunmazlardı. Bildiğiniz üzere web sitesi temas alanı, ticari yahut ferdî fark etmeksizin tüm hesaplarda bulunur.
Sosyal medya hesaplarına gelen kontaklar önemlidir
Backlink stratejisinin yalnızca Google’da işe yaradığı zannedilir. Aslında günümüzde bu da geçerli değildir. Çünkü Google artık siteye gelen irtibatları dikkate almaz. Lakin toplumsal medya hesaplarında, bilhassa sizin toplumsal medya hesaplarınızla ilişkilendirilmiş sitelerden gelen kontaklar dikkate alınır. Bununla birlikte sitenizin ilgili sayfalarının farklı hesaplarda paylaşılıyor olması, hem sitemize hem de hesabınıza dönüşümlü olarak yarar sağlar.
Burada arama motoru optimizasyonu yararından çok toplam pazarlama yararına odaklanmak gerekir. Web sitenizin bir hesapta paylaşılmış olması, o hesabı takip eden herkesin o sayfaya isabet edebilecek olması manasına gelir. Buradan baktığımızda tek bir paylaşımın, 10 binlerce şahsa ulaşabileceğini görürüz. Sitenize gelen kullanıcı sitenizde yer alan toplumsal medya linklerine tıkladığımda, burada takipçiniz olabilecektir. Bu da olağan şartlarda sağlayamayacağınız bir dönüşüm tesiri manasına gelir.
Web siteleri esnek ve büsbütün sizin kontrolünüzdedir
bir web siteniz olduğunda, bütçeniz ölçeğinde onu istediğiniz üzere tasarlayabilirsiniz. Bu siteleri arama motoru uyumlu yaparak, direkt kullanıcı çekip buradan toplumsal medya hesaplarınıza ilişki verebilirsiniz. Bir web siteniz olmaması halinde elbette toplumsal medya hesaplarınız genişleyebilir. Lakin bu durumda genişleme potansiyelini toplumsal medya etkinliklerinizle hudutlu olacaktır. Halbuki buna ek olarak web trafiğini toplumsal medya trafiğini dönüştürür iseniz misli ile yarar elde edebileceksiniz. Ayrıyeten web’den gelen trafik toplumsal medya trafiğinizi değiştireceğinden buradaki algoritma üzerinde de tesir etmiş olacaksınız.
Özellikle ticari hesaplarda bir web sitesine sahip olmamak rasyonel bir fikir değildir. Örneğin Instagram’dan satış yapan birtakım kullanıcılar web sitesine gereksinimleri olmadığını düşünür. Meğer bu durum bilhassa inanç bakımından problemlidir. Kullanıcı satın alım yaptığı kaynağın kim olduğunu bilmek ve ona güvenmek ister. Bunun için en tesirli metot de bir web sitesine sahip olmaktır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı