Türkiye Kimya Sektörü Ekim 2023’te Önemli İhracat Büyümesi Gerçekleştirdi

Türkiye ihracatında rekor bir ay olan Ekim 2023’te, toplam ihracat kıymeti geçen yılın birebir periyoduna nazaran %7,4 artarak 22,9 milyar dolar oldu. Bu muvaffakiyet, Cumhuriyet’in 100. yıl dönümü kutlamaları sırasında elde edildi ve son on ayda 210 milyar dolar, son on iki ayda ise 254,8 milyar dolarlık ihracatla ülkenin tarihindeki en yüksek sayılara ulaşıldı.

Türkiye Kimya Sektörü Ekim 2023’te Önemli İhracat Büyümesi Gerçekleştirdi
REKLAM ALANI
Yayınlama: 29.11.2023
1
A+
A-

Türkiye Kimya Dalı Ekim 2023’te Kıymetli İhracat Büyümesi Gerçekleştirdi

Türkiye ihracatında rekor bir ay olan Ekim 2023’te, toplam ihracat pahası geçen yılın tıpkı periyoduna nazaran %7,4 artarak 22,9 milyar dolar oldu. Bu muvaffakiyet, Cumhuriyet’in 100. yıl dönümü kutlamaları sırasında elde edildi ve son on ayda 210 milyar dolar, son on iki ayda ise 254,8 milyar dolarlık ihracatla ülkenin tarihindeki en yüksek sayılara ulaşıldı.

 

Lider bölümler ortasında otomotiv sanayisi 3,087 milyar dolarlık ihracatla tekrar doruğa yerleşirken, kimya dalı de 2,7 milyar dolarlık ihracatla ulusal iktisada değerli katkıda bulundu. Bu muvaffakiyet, kesimin global sahnede gösterdiği direnç ve rekabetçiliğin bir göstergesi olarak yorumlanmıştır.

 

Küresel piyasa dalgalanmaları ve üretim maliyet baskıları üzere zorluklara dikkat çeken İnovakademi Genel Müdürü Gökhan EROL, kimya kesiminin performansının Türk ihracatçılarının stratejik odaklanmasını yansıttığını belirtti. Bu sonuçlar, Cumhuriyet’in ikinci yüzyılında Türkiye’yi birinci 10 ihracatçı ülke ortasına yerleştirme amacıyla uyumlu olduğunu belirtti.

 

Gökhan Erol kelamlarına şu formda devam etti; 2022 yılı bilgileri baz alındığında en çok ihracat yaptığımız 10 ülke sırasıyla şu formdadır: Hollanda, Almanya, İtalya, Rusya, Romanya, ABD, İspanya, Irak, Lübnan ve Mısır. Ayrıyeten, kimya dalında ihracat yapan şirketlerimizin mal ihracatına yönelik Ticaret Bakanlığı tarafından verilen dayanaklardan faydalanabilmektedir. Bu takviyeleri şu halde özetlemek mümkündür;

 

1. Yurt Dışı Pazar Araştırması Desteği

Yurt dışında yeni müşteriler ararken gerçekleştirdiğiniz seyahatler yurt dışı pazar araştırma dayanağı kapsamına girmektedir. İş seyahatinin en az 2, en çok 10 günlük mühletleri kapsaması gerekmektedir. Seyahatlerde ulaşım, konaklama ve araç sarfiyatları %50 oranında desteklenmektedir.

Yılda toplam 5 seyahat, toplamda 20 seyahat dayanak kapsamında olup, seyahat başına 180.000 TL takviye alınabilmektedir.

 

2. Yurt Dışı Marka Tescil Desteği

Türkiye’de tescilli markalarınızın yurt dışı tescilleri dayanak kapsamındadır. 4 yıl boyunca yurt dışı marka tescil takviyesi ile %50 oranında ve yıllık 1.357.000 TL takviye almak mümkündür. (Hedef ülkeler ve 4, 5 ve 6. bölgelerde yerleşik şirketler dayanaktan farklı ayrı ek %10 oranında ek puan ile yararlanmaktadır) Yurt dışı marka tescil takviyesinden yararlanmak için yurt dışında tescil için müracaat etmiş olmak kâfi olup, sonuçlanmış olması kaidesi aranmamaktadır.

 

3. Yurt Dışı Fuar İştiraki Desteği

Yurt dışındaki fuarlara katılmak istiyor lakin bunun için büyük harcamalar yapmak istemiyorsanız yurt dışı fuar iştiraki dayanağı sizin için çok uygundur. Yurt dışında gerçekleştirilen fuarlara iştirak dayanak kapsamında yer almaktadır. Yurt dışı fuar iştiraki dayanağı için her sene fuarlar ve desteklenecek olan m2 fiyatı Bakanlıkça belirlenmektedir.

 

4. Yurt İçi Fuar İştiraki Desteği

Bakanlık tarafından belirlenen sektörel nitelikli memleketler arası yurt içi fuarların dış tanıtımının sağlanması ve memleketler arası seviyede iştirakin artırılması gayesiyle organizatörlerin yapacakları harcamalar ile iştirakçilerin harcamalarının bu kararın ilgili hususlarında belirtilen ölçü ve oranlar çerçevesinde Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu’ndan (DFİF) karşılanmasıdır. Yurt içi fuarlarda takviye fiyatı yer kirası ve stant harcamalarının toplamı %50’si 144.000 TL’ye kadar desteklenmektedir.

 

5. Yurt Dışı Reklam Desteği

Yurt dışında reklam yapıp marka bilinirliğinizi artırırken yurt dışı reklam takviyesi size yarar sağlayacaktır. Türkiye’de üretilmiş olan eserlerin yurt dışına yönelik hazırlanan reklamlarını muhakkak oranlarda iade almak mümkündür.

 

4 yıl boyunca toplumsal medya, basılı ve görsel mecralarda yapılacak olan reklam sarfiyatları yıllık %50 oranında ve toplam 4.524.000 TL’ye kadar dayanak kapsamındadır. (Hedef ülkeler ve 4, 5 ve 6. bölgelerde yerleşik şirketler takviyeden başka ayrı ek %10 oranında ek puan ile yararlanmaktadır.)

 

6. Yurt Dışı Kira Desteği

Yurt dışında yerleşik hale gelmek isteyen şirketler için yurt dışı kira dayanağı mevcuttur. Dayanak kapsamında mağaza, ofis, depo showroom ve reyon kiraları desteklenmektedir.

Her bir ülke başına 4 yıl boyunca yurt dışı kira dayanağından faydalanabilmektedir. En fazla 25 ünite için verilen dayanaktan şirketler %60 oranında yurt dışı kira takviyesinden yararlanmaktadır.

 

7. Pazara Giriş Evrakları Desteği

Ülkeden ülkeye kalite ve zarurî standartlar farklılık gösterebilmektedir. Bu evraklar kalite, can ve mal güvenliği ile test ve tahlil masraflarını kapsamaktadır. Belgelendirme dayanağı ile %50 oranında ve yıllık 7.239.000 TL’ ye kadar masraflar Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenmektedir.

 

8. Eximbank İhracat Kredi Sigortası Tazmin Desteği

Eximbank tarafından kullandırılan orta ve uzun vadeli yatırım malı niteliğindeki mal ihracatı alıcı kredilerinde Eximbank’ın uyguladığı faiz oranı ile CIRR (referans ticari faiz oranları) ortasındaki farka tekabül eden faiz masraflarının tamamı desteklenir.

 

9. Çok Kanallı Zincir Mağaza Desteği

Çok kanallı zincir mağaza marka sahibi şirketlerin, yurt dışı marka tescil/yenileme/koruma sarfiyatları, pazar araştırması çalışması ve raporları tanıtım masrafları, ünite kira sarfiyatları, temel heyetim ve konsept mimari çalışma/dekorasyon masrafları desteklenmektedir.

 

10. Global Tedarik Zinciri Desteği

Türkiye’de tasarım kültürünün oluşturulması ve geliştirilmesi emeliyle, dizayncı şirketleri, tasarım ofisleri ve iş birliği kuruluşlarının gerçekleştireceği tanıtım, reklam, pazarlama, istihdam, patent, yararlı model ve endüstriyel tasarım tesciline ait harcamaları danışmanlık harcamaları ile yurt dışında açacakları ünitelere ait masraflar desteklenmektedir.

 

11. Yurt Dışı Marka Satın Alma Desteği

Şirketler ile iş birliği kuruluşlarının yurt dışına yönelik pazara giriş stratejileri ile hareket planlarının oluşturulabilmesi emeliyle satın alınan dal, ülke, yurt dışında yerleşik şirket yahut marka odaklı rapor sarfiyatları ile yurt dışında yerleşik şirket alımlarına yönelik mali ve tüzel danışmanlık hizmetlerine ait desteklenmektedir.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.