Şikayetvar açıkladı: Türkiye 2023’te en çok nelerden şikayet etti?

Tahlil platformu Şikayetvar, 2023 yılı datalarını açıkladı. Aylık ortalama 28 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda bir yıl içerisinde 520 bini aşkın şikayet tahlile kavuştu.

Şikayetvar açıkladı: Türkiye 2023’te en çok nelerden şikayet etti?
REKLAM ALANI
Yayınlama: 24.01.2024
0
A+
A-

Çözüm platformu Şikayetvar, 2023 yılı datalarını açıkladı. Aylık ortalama 28 milyon ziyaretin gerçekleştiği platformda bir yıl içerisinde 520 bini aşkın şikayet tahlile kavuştu. En çok şikayet; e-ticaret, finans ve internet servis sağlayıcılarına gelirken, Trendyol, WhatsApp ve Instagram en çok merak edilen markalar oldu. Platform, yıl içerisinde gündemin nabzını da tuttu. Bilgilere nazaran; artırımlar, dolandırıcılık, ilaca ulaşamama ve vize almada yaşanan meseleler gündemdeki yerini korudu. 

 

520 bini aşkın şikayet tahlile kavuştu

Şikayetvar’ın açıkladığı datalara nazaran 2023’te 162 bin 48 olan kayıtlı marka sayısı 2023’te 193 bin 993’e ulaştı. Platforma aylık ortalama 28 milyon ziyaret gerçekleşti. 2022’de 346 bin 393 şikayet tahlile kavuşurken 2023’te bu sayı yüzde 50’lik bir artışla 521 bin 527’ye ulaştı. 2022’de 9 milyon 261 bin 720 olan toplam üye sayısı 2023’te 11 milyon 119 bin 972’ye yükseldi. 2022’de 2 milyon 620 bin 471 olan şikayet sayısı, 2023’te yüzde 38 artarak 2023’te 3 milyon 624 bin 148 şikayet ulaştı. Bilgilere nazaran 30 milyon 46 bin 884 ziyaretçi sayısıyla ocak ayı Şikayetvar trafiğinin en yüksek olduğu olarak öne çıktı.

 

En çok memnuniyet emlak ve inşaat sektörüne

2023’te müşterisini en çok şad eden kesim yüzde 51’lik memnuniyet oranı ile emlak ve inşaat kesimi oldu. İnternet platformları yüzde 48 memnuniyet oranıyla ikinci sırada yer alırken mobilya ve mesken dokumacılığı üçüncü, besin kesimi dördüncü sırada yer aldı.

 

2023’te Şikayetvar’dan 2 yeni özellik

Şikayetvar, 2023’te iki yeni özelliğini de duyurdu. Tüketiciler artık tahlil bekledikleri hususları görüntü kaydederek markalara süratli ve tesirli bir biçimde duyurmaya başladı. Yıl içerisinde 97 bin 736 görüntülü şikayet platforma ulaştı. Platformun taşınabilir uygulaması da geçtiğimiz yıl yayına alındı. 2023’te ulaşan şikayetlerin yüzde 36.5’i dokümanlı (fotoğraf ya da videolu) olarak kullanıcılar tarafından iletildi. 

 

2023’te en çok kullanılan dolandırıcılık yolları nelerdi?

Şikayetvar, 2023 yılını değerlendirdiği kapsamlı araştırmasında farklı bir çalışmaya da imza attı. Türkiye’de dolandırıcılık hadiselerinin süratli bir artış gösterdiği yıl olan 2023’te platform, dolandırıcılık taktiklerini paylaşarak tüketicileri uyardı. Platform tarafından yapılan açıklamaya nazaran Türkiye’de yıl içerisinde en çok karşılaşılan dolandırıcılık hadiseleri şu formda sıralandı: Finans kuruluşları ismiyle dolandırıcılık, iş bulma vaadiyle dolandırıcılık, e-ticaret marka taklidiyle dolandırıcılık, devlet kurumları ve STK’lar ismiyle dolandırıcılık, bahis siteleri ismiyle dolandırıcılık, araç kiralama markaları ismiyle dolandırıcılık ve burs vaadiyle dolandırıcılık…

 

Şikayetvar, 2023’te gündemin nabzını tuttu

Çözüm platformu Şikayetvar, yıl içinde yayımladığı araştırmalarla Türkiye gündemine dair bilgilerini paylaşmaya devam etti. Çeşitli eser ve hizmetlerde gerçekleşen artırımlar, Şikayetvar kullanıcılarının en çok şikayet ettiği mevzular ortasındaydı.. Fahiş kira zamlarıysa bu şikayetlerin en çok arttığı hususların başında geldi.

EYT ile birlikte rekabet yarışının hızlandığı maaş promosyonu tekrar en çok tartışılan hususlardandı. Hayati ilaçlara ulaşamayan vatandaşlar geçen yıl tahlili Şikayetvar üzerinden ararken, 2023’te IMEI kayıt fiyatlarının 6 bin 91 TL’den 20 bin TL’ye çıkarılmasıyla birlikte yaşanan yoğunluk, IMEI kayıt meselesine yol açarak şikayetlerin bir haftada 93 kat artmasına neden oldu.

Vize almada zorluk yaşayan vatandaşlar, mevzuyla ilgili yaşadıkları meseleleri platform üzerinden lisana getirerek tahlil arayışlarını yıl içerisinde sürdürdü. Artan fiyatlar nedeniyle yeni beyaz eşya alacak gücü olmayan ve alternatif olarak arızalanan eserlerini tamir ettirmeyi düşünen kullanıcılar, yetkili servis şikayetlerinin artmasına yol açtı.

Öte yandan 2023’e damgasını vuran olaylardan biri de hiç elbet dolandırıcılık olaylarındaki artış oldu. Dolandırıcılar, birçok farklı ortamda ve yolla vatandaşları oltalarına düşürmeye çalıştı. Vatandaşlardan bu cins dolandırılma olaylarına dair çok sayıda şikayet platforma ulaştı.

2023’te çok konuşulan ve hala tartışmalara neden olan bir öteki olay ise WhatsApp üzerinden   yabancı numaraların araması yahut bildiri göndermesi oldu. Çok sayıda kullanıcı farklı mazeretlerle gelen bu yurt dışı aramalarından ve bildirilerinden duydukları tasayı Şikayetvar’a iletti.

 

En çok arama e-ticaretle ilgili 

2023’de Şikayetvar’da en çok ziyaret edilen kesim 43 milyon 40 bin 515 ziyaretçi sayısı ile e-ticaret dalı olarak kaydedildi. İnternet servis sağlayıcıları (31 milyon 536 bin 552) en çok ziyaret edilen ikinci, finans ise (28 milyon 317 bin 931) üçüncü bölüm olarak sıralandı. Kamu, beyaz eşya ve alışveriş dalları platformda en çok merak edilen başka bölümler oldu.

 

En çok şikayet artışı yetkili servislere!

Verilere nazaran, bir evvelki yılla kıyaslandığında şikayet sayısının en çok arttığı kategori yüzde 927 şikayet artış oranıyla yetkili servislerle (beyaz eşya)  ilgili oldu. Finansal yatırım danışmanlık şirketleri yüzde 866 şikayet artış oranıyla ikinci sırada yer alırken onu bilgisayar bileşenleri ve iç donanım markaları izledi.

 

E-ticaret şikayetleri tekrar zirvede

Şikayetvar bilgilerine nazaran 487 bin 188 şikayet sayısıyla geçmiş yıllarda olduğu üzere 2023’te de en çok şikayet e-ticaret bölümüne geldi. 405 bin 367 şikayet sayısıyla finans en çok şikayet edilen ikinci dal olarak öne çıkarken, finans bölümünü sırasıyla internet servis sağlayıcıları (370 bin 556), bağlantı (323 bin 828) ve kargo ve nakliyat (319 bin 856) takip etti.

 

E-ticarette en çok nelerden şikayet edildi?

Sipariş edilen eserin haber verilmeden iptal edilip yüksek fiyattan satışa konulması, görseldeki eser ile teslim edilen eserin farklı olması ve kalitesiz ve ayıplı eser gönderilmesi e-ticaret bölümüyle ilgili en çok şikayet mevzular oldu. Eser teslimatının vaat edilen müddette yapılmaması, kargoda yaşanan geç ve kusurlu teslimatlar için tahlil sunulmaması, kampanya periyotlarında eser fiyatının olduğundan fazla gösterilip indirim yapılıyormuş üzere yansıtılması, eserlerin faturasız teslim edilmesi ve bu sebeple iade süreçlerinde çıkan meseleler için tahlil sunmaması öne çıkan öteki şikayet bahisleri olarak sıralandı.

 

“Kredi kartlarından habersiz para çekiliyor!”

Şikayetvar bilgilerine nazaran 2023’te en çok şikayet edilen ikinci bölüm olan finans dalında kredi kartlarından habersiz halde para çekilmesi ve bankaların harcama itirazlarını olumlu sonuçlandırmaması itimat meselesine sebep oldu. Ayrıyeten para transferleri, fatura ödemeleri üzere süreçlerde fiyat kesilmesi ve kart aidatının alınması lisana getirilen öbür bir sıkıntıydı. Kampanya kaidelerine uyulsa bile millerin, puanların yatırılmaması,   ATM’lerin bakımsızlığı, para yuttuğunda iadelerin geç yapılması ve kâfi sayıda ATM bulunmaması şikayet edilen başka bahisler oldu. Datalara nazaran bağlantı platformlarıyla ilgili en çok şikayet edilen hususlarsa şöyle sıralandı:

 

İnternet suratı yeniden yordu!

Kurulum ve nakil süreçlerinde verdiği randevu tarihine uymama, vaat edilen internet suratının sağlanmaması, irtibat kopması ve internet arızalarının tahlili için kâfi dayanağı alamama, Taahhütte geçen hizmeti vermemesine karşın iptal süreçlerinde haksız cayma bedeli yansıtma, yalnızca abone yapmak için farklı firma isminin kullanılması, yanılgılı ve yanlış bilgilendirme yapılması ve sonrası oluşan dertlerde bunun sorumluluğunun kabul edilmemesi.

 

Türkiye 2023’te bu kesimlerden vazgeçti

2023’te Türkiye’nin ekonomik ve toplumsal şartları gereği birçok alanda değişim yaşandı. Bilgilere nazaran geçtiğimiz yıllar ile kıyaslandığında yüzde 57’lik bir düşüşle şikayetlerin en çok azaldığı bölüm kiralık ve villa dalı oldu. Artan masrafların bir yansıması olarak düğün salonu şikayetleri yüzde 50 azaldı.

 

En çok hangi markaları araştırdık?

Şikayetvar’da geçen yıl sayfası en çok aranan marka, 2 milyon 917 bin 253 sayfa görüntülenmesiyle Trendyol oldu. Trendyol’u, WhatsApp (2 milyon 854 bin 54), Instagram (2 milyon 486 bin 104) ve Türk Telekon (2 milyon 473 bin 483) izledi.

 

En çok şikayet İstanbul’dan…

Nüfus ortalamasına nazaran 2023’te bin kişi başına düşen şikayet sayısı baz alındığında 77.4 şikayet yoğunluğuyla en çok şikayet eden kent İstanbul oldu. İstanbul’u; Antalya, Ankara ve İzmir izledi. Şikayetvar datalarına nazaran geçmiş yıllarda olduğu üzere 2023’de Muş en az şikayet oluşturan vilayet olarak kaydedildi. En az şikayetçi olan öbür vilayetler Hakkari, Adıyaman ve Kars olarak sıralandı.

 

Temmuz, en çok şikayet ettiğimiz ay oldu

Şikayetvar datalarına nazaran 2023’te 358 bin 543 şikayet sayısıyla en çok şikayet temmuz ayında geldi. 2023’te en çok şikayet edilen gün pazartesi, Türkiye’nin en çok şikayet ettiği saat ise olarak 14:00 kaydedildi. Yıl boyunca en çok şikayetin geldiği tarih 10 Temmuz 2023 olarak belirlendi.

 

2023’te Şikayetvar’a ulaşan değişik şikayetlerse şöyle sıralandı:

“İlişkimize heyecan katıyorsunuz”

“Şikayet değil de teşekkür etmek için yazıyorum. Sakızların üzerindeki notları yazandan Allah razı olsun. Allah ayağına taş değdirmesin… Münasebetimize heyecan katıyorsunuz. Her biri nokta atışı… Bilhassa de sevgilime denk gelenler. Bugün yeniden sizi andık, güldük, eğlendik…”

 

“Meyve suyu bomba üzere patladı”

“Şaka üzere fakat gerçek. Ne içtiğiniz aşikâr değil. Gece uyurken meyve suyu bomba üzere patladı, meskendeki herkes uyandı. Fecî bir şey, midemize nelerin girdiğini bilmediğimiz bir meyve suyu. Patlaması o kadar şiddetliydi ki tavanı deldi!”

 

“Kaşarın içinden metal kaşık çıktı”

Marketten aldığım kaşar peynirinin içinden metal kaşık çıktı. İnsan sıhhatini hiçe sayan bu firma ile alışverişimi durdurdum. Tüketiciler, görüntüyü izleyin ve bundan sonra yapacağınız alışverişleri ve seçeceğiniz firmayı gözden geçirin.” 

 

“Oyun yüzünden eşim meskende bir ruh gibi!”

“Bu oyunu yapan, icat edene hürmetlerimi sunarım.  Allah sizi bildiği üzere yapsın. Sizin yüzünüzden eşime ulaşamıyorum. Eşim konuttaki bir ruh gibi… Var mı yok mu belirli değil. Oyun sistemleri çöksün inşallah. Kara bir bela üzere oyunlar.”

 

Vatandaştan güneşe: “Çok bunaldık, az derece kıs”

“Tamam anlarım kainatın ömür kaynağısın, büyüksün, kralsın da çok sıcaksın be kardeşim. Az derece kıs. Vallahi bunaldık ya. Çok şikayet alıyorsun alım olsun. Biraz özveri, çok değil biraz empati! Sen dünyada olsan biz sana bu türlü sıcak versek güzeline masraf mi lütfen?”

 

“Köftemden akrep çıktı”

“Bilinen bir köfteciden sipariş ettiğim eserimin içinden canlı akrep çıktı. Canlı bir akrep! Kardeşlerimin yemeğindeydi çocuklar dehşetlerinden ne yapacaklarını bilemeyip yoğurdun içine atmışlar bir can bu kadar kolaya alınmamalı. Ağır bir yaptırım istiyorum; ilaçlama yahut ceza… Bu türlü bir şey olamaz bunlar dikkat edilmesi gereken şeyler… İlaçlama vs. Lakin gerçek bir yaptırım istiyorum.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.

ankara web tasarım ingilizce kursu web tasarım ankara haberler çimento helezonu Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı Ankara endoskopi labomat Ortodontik Tedavi Beta Law dacia yedek parça güç trafosu dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimarlık jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates Adblue Baharat Çeşitleri