Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.

•Hyundai, “Active Air Skirt” ismini verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan türbülansı denetim ediyor.

Hyundai’den Daha Güvenli Bir Sürüş İçin Aktif Hava Etekleri.
REKLAM ALANI
Yayınlama: 27.01.2024
3
A+
A-

•Hyundai, “Active Air Skirt” ismini verdiği özel bir teknolojiyle, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan türbülansı denetim ediyor.

• Ön tampon ile ön tekerlekler ortasına takılan bu modül, aerodinami için 80 km/s suratın üzerinde devreye giriyor. 

• E-GMP platformu baz alınarak geliştirilen bu teknoloji, bastırma kuvvetini artırarak araç çekişini ve yüksek sürat stabilitesini artırıyor.

Hyundai Motor Company, yüksek süratli sürüş sırasında oluşan aerodinamik direnci en aza indiren ve birebir vakitte elektrikli araçların (EV) sürüş menzilini ve stabilitesini tesirli bir formda artıran ‘Aktif Hava Eteği’ (AAS) teknolojisini tanıttı. AAS, yüksek süratli sürüş sırasında araç suratına nazaran değişken biçimde çalışarak tamponun alt kısmından giren hava akışını denetim ediyor. Araç tekerlekleri etrafında oluşan türbülansı faal bir halde denetim eden bu teknoloji, elektrikli arabaların tek şarjla daha güzel bir sürüş menzili elde etmesine de yardımcı oluyor. 

Ayrıca, aerodinamik performansın sırf güç performansı üzerinde değil tıpkı vakitte sürüş stabilitesi ve rüzgar gürültüsü üzerinde de kıymetli bir tesiri var. Buna ek olarak; verimliliğe direkt tesir eden sürtünme katsayısını (Cd) azaltmak için de dizayna takviye oluyor.

AAS, aracın ön tamponu ile ön tekerlekleri ortasına takılıyor ve olağan çalışma sırasında gizleniyor. Araç, 80 km/s suratın üzerine çıktığında otomatik olarak çalışmaya başlıyor ve tıpkı vakitte aracın yere basma kuvvetini artırma fonksiyonu de görüyor. Böylelikle araç çekişini ve yüksek sürat stabilitesini en âlâ halde artırmış oluyor. AAS ayrıyeten, 200 km/s’nin üzerindeki süratlerde da çalışabiliyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi birinci olarak Genesis GV60 modelinde test etti ve sürtünme katsayısını (Cd) 0,008 azaltarak sürtünmeyi yüzde 2,8 geliştirdiğini açıkladı. Bu da yaklaşık 6 km’lik ek bir menzil artışı manasına geliyor.

Hyundai, dayanıklılık ve performans testlerinin akabinde bu yeni teknolojiyi seri üretime geçirmeyi planlıyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.

bayi hosting ingilizce kurs dacia yedek parçaları lattice towers endüstriyel otomasyon karadeniz turu kaşe kaban su jeti iç mimar reflü tedavisi utts süt sağma makinesi engelli bakım evi fluence yedek parça plastik üreticisi Trafo e imza başvuru citizen saat Fiat yedek parça kaldırım taşı makinesi ingilizce kursu