Egeli doktora öğrencisinden hemşirelik eğitimine yönelik sanal oyun projesi

Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik Asılları Anabilim Kısmı doktora programı öğrencisi Arş. Gör. Turgay Yalçınkaya’nın yürütücülüğünü üstlendiği “Hemşirelik Eğitiminde Venöz Kan Örneği Alma Hünerinin Kazandırılmasında Sanal Oyun Simülasyon Yolunun Aktifliği: Randomize Denetimli Bir Çalışma” başlıklı proje TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun bulundu.

Egeli doktora öğrencisinden hemşirelik eğitimine yönelik sanal oyun projesi
Yayınlama: 23.11.2023
3
A+
A-

Egeli doktora öğrencisinden hemşirelik eğitimine

yönelik sanal oyun projesi

 Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Hemşirelik

Esasları Anabilim Kolu doktora programı öğrencisi Arş. Gör. Turgay

Yalçınkaya’nın yürütücülüğünü üstlendiği “Hemşirelik Eğitiminde Venöz Kan

Örneği Alma Marifetinin Kazandırılmasında Sanal Oyun Simülasyon

Yönteminin Aktifliği: Randomize Denetimli Bir Çalışma” başlıklı proje

TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun bulundu. Projenin danışmanlığını

Hemşirelik Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Şebnem Çınar Yücel üstleniyor.

Proje grubu açık erişim kapsamında hemşirelik öğrencilere venöz kan örneği

almak için bir sanal oyun simülasyonu geliştirecek ve internet üzerinden

Türkiye’deki bütün hemşirelik öğrencilerinin kullanımına sunacak.

Proje takımını makamında ağırlayan Prof. Dr. Necdet Budak, “Hayata

geçirdiğimiz proaktif idare anlayışı sonucunda ortaya çıkan araştırma kültürü

ve girişimcilik ekosistemi hem akademisyenlerimiz hem de öğrencilerimizin

geliştirdikleri projeler kıymetli kurum ve kuruluşlardan dayanak alıyor. Hemşirelik

Fakültemiz öğretim üyesi Prof. Dr. Şebnem Çınar Yücel ve öğrencisi Arş. Gör.

Turgay Yalçınkaya’nın hemşirelik eğitimine yönelik projeleri de TÜBİTAK’tan

destek aldı. Hocamızı ve öğrencimizi tebrik ediyor, çalışmalarında başarılar

diliyorum” dedi.

“Proje kan alma örneğinde tıbbi yanlışları azaltmayı amaçlıyor”

Proje hakkında konuşan Prof. Dr. Çınar Yücel, “Hemşirelik eğitimi, teorik

ve klinik öğretimden oluşan bir süreçtir ve temel emeli teorik bilginin klinik

uygulamaya aktarılmasını sağlamaktır. Hemşirelik öğrencilerinin hem

psikomotor hem de bilişsel marifetlerini güçlendirmek için farklı öğretim

yöntemleri kullanılıyor. Sanal oyun simülasyonu ile öğrencilere klinik karar

verme durumlarına katılma fırsatı sunulacak ve anında geri bildirimle

öğrencilerin performansı pahalandırılacak. Böylece, öğrencilerin hemşirelik

becerilerini geliştirmelerine yardımcı olarak profesyonel bir ortamda deneyim

kazandırılacak” dedi.

Proje ayrıntıları hakkında bilgi veren Arş. Gör. Yalçınkaya, “Venöz kan

örneği alma (VKÖA), sıhhat hizmetlerinin sunumunda yaygın olarak kullanılan

bir laboratuvar prosedürüdür, fakat tıbbi yanılgılar içinde kıymetli bir yer meblağ. Bu

hatalar, hemolizli numuneler, pıhtılı numuneler, yetersiz numuneler ve hatalı

numuneler üzere çeşitli problemleri içermektedir. Bu cins kusurlar, hastaların teşhis veya

tedavi süreçlerinin gecikmesine, numunelerin tekrar alınmasına, hasta

güvenliğinin tehlikeye atılmasına ve sıhhat bakım kaynaklarının gereksiz

tüketilmesine yol açabilir. Bu nedenle, Ege Üniversitesinde öğrencilerin venöz 

kan örneği alma sırasında karşılaşabilecekleri tıbbi kusurları azaltmayı amaçlayan

bir sanal oyun simülasyonu oluşturulması planladık. Bu simülasyon, gelecekteki

sağlık profesyonellerinin daha düzgün eğitim almalarına ve venöz kan örneği alma

sırasında potansiyel yanlışları öğrenmelerine yardımcı olabilir” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı