Daha İyi Bir Dünya için Etkin Kamu Yönetimi

Toplumun refahını artırmak, ekonomik ve toplumsal dengesizlikleri gidermek ve kamu hizmetlerinin faal bir formda sunulmasını sağlamak, velhasıl dünyanın daha düzgün bir yer haline gelmesini sağlamak ilgi alanınıza giriyorsa Kamu İdaresi Kısmı, ülkülerinizi gerçekleştirmek için atacağınız birinci adımlardan biri olabilir.

Daha İyi Bir Dünya için Etkin Kamu Yönetimi
Yayınlama: 26.07.2024
4
A+
A-

Yeditepe Üniversitesi Kamu İdaresi Kısmı Lider Yardımcısı Dr. Öğr. Üyesi Barış Gençer Baykan, bu kısımda eğitim almak için 8 nedeni anlattı. 

 

1) Kamu Siyasetlerine Katkı 

Kamu siyasetleri, toplumun refahını artırmak, ekonomik ve toplumsal dengesizlikleri gidermek ve kamu hizmetlerinin aktif bir halde sunulmasını sağlamak açısından kritik bir değere sahiptir. Düzgün tasarlanmış ve tesirli bir biçimde uygulanan kamu siyasetleri, eğitim, sıhhat, güvenlik, altyapı ve etraf üzere temel alanlarda hayat kalitesini yükseltir. Kamu idaresi mezunları, siyaset oluşturma ve uygulama süreçlerinde etkin rol alarak ülkenin ve dünyanın daha uygun bir yer haline gelmesine katkıda bulunabilirler.

 

2) Dijitalleşen Yönetim 

Kamu İdaresi programları, öğrencilere dijital teknolojilerin kamu hizmetleri üzerindeki tesirlerini manaya ve bu teknolojileri tesirli bir biçimde kullanma marifeti kazandırır. Bu eğitim, bilhassa büyük bilgi analitiği, yapay zeka, blok zinciri ve dijital güvenlik üzere ileri teknolojilerin kamu siyasetleri ve idare süreçlerine entegrasyonunu vurgular. Böylelikle, mezunlar, data odaklı karar verme süreçlerini yönetebilir, dijital araçları kullanarak kamu hizmetlerini daha erişilebilir ve vatandaş odaklı hale getirebilirler. Ayrıyeten, dijitalleşme sayesinde, kamu idaresi daha şeffaf, hesap verebilir ve yenilikçi bir yapıya kavuşur, bu da idarede daha aktif ve verimli sonuçların elde edilmesini sağlar. 
 

3) Kamu, Özel Bölüm ve Sivil Toplum İş Birliğine Katkı 

Kamu idaresi mezunları, sivil toplum ve özel dal ile kurulan paydaşlıklar sayesinde toplumsal problemlere yönelik daha kapsamlı ve tesirli tahliller geliştirebilirler. Kamu idaresi eğitimi almış bireyler, bu üç dal ortasındaki iş birliğini teşvik ederek, kamu hizmetlerinin daha verimli ve sürdürülebilir bir halde sunulmasını sağlarlar. Bu işbirlikleri, toplumun geniş kesitlerine yarar sağlayan projelerin hayata geçirilmesini mümkün kılarak toplumun refahını artıracak yenilikçi ve sürdürülebilir tahliller üretmek için ülkü bir taban hazırlar.

 

4) Yenilikçilik ve Liderlik 

Kamu idaresi eğitimi, mevcut kamu siyasetleri ve hizmetleri tahlil etme ve bu alanlarda yenilikçi tahliller geliştirme marifeti kazandırır. Bu da sıkıntıları farklı açılardan görme ve yaratıcı tahliller üretme yeteneği sağlar. Öğrencilere liderlik teorileri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bilgi sağlar. Bu sayede, mezunlar grup yönetme, ilham verme ve tesirli liderlik sergileme mevzularında donanımlı hale gelirler. Yenilikçi başkanlar, kararlarını bilimsel bilgilere dayandırmalıdır. Kamu İdaresi eğitimi, öğrencilere data tahlili ve ispata dayalı karar alma hüneri kazandırır, böylelikle daha tesirli ve sürdürülebilir siyasetler geliştirilebilir.

 

5) Sürdürülebilir Kentler Yaratmak 
 Kentlerin giderek daha fazla ön plana çıktığı çağdaş idare sistemlerinde, mahallî idarelerin rolü hayati bir değer kazanmıştır. Kamu idaresi eğitimi almış şahıslar, belediyeler ve vilayet özel yönetimleri üzere mahallî idare ünitelerinde stratejik planlama, kaynak idaresi ve kamu hizmetlerinin aktif sunumu bahislerinde uzmanlaşarak kentlerin toplumsal ve ekonomik kalkınmasına kıymetli katkılar sağlarlar. 

 

6) Global Perspektif

Kamu idaresi eğitimi, öğrencilere milletlerarası kamu siyasetleri, global yönetişim ve çok uluslu tertiplerin işleyişi hakkında derinlemesine bilgi kazandırır. Bu eğitim, global sıkıntıların (iklim değişikliği, göç, memleketler arası güvenlik) tahlilinde tesirli siyasetler geliştirmeyi ve bu siyasetleri memleketler arası işbirliği çerçevesinde uygulamayı öğretir. Ayrıyeten, farklı ülkelerin kamu idaresi sistemlerini ve kültürel yaklaşımlarını karşılaştırarak, öğrencilere kozmik yönetişim unsurlarını manaya ve bunları mahallî bağlamda uygulama hüneri kazandırır. Global perspektif, kamu idaresi mezunlarının yalnızca kendi ülkelerinde değil, dünya genelinde tesirli önderler ve yöneticiler olmalarını sağlar.

 

7) Etik Değerler 

Kamu idaresi eğitimi, etik bedeller ve kamu hizmeti şuurunun gelişimi açısından temel bir rol oynar. Eğitim sürecinde öğrencilere, kamu idaresinde dürüstlük, şeffaflık, hesap verebilirlik üzere etik unsurların kıymeti vurgulanır. Ayrıyeten, etik karar verme süreçleri ve kamu faydasını gözeten uygulamalar üzerinde durularak, yöneticilerin mesleksel sorumluluklarının şuurunda olmaları teşvik edilir. Kamu idaresi eğitimi, yalnızca teknik bilgi ve hünerler kazandırmakla kalmaz, birebir vakitte kamu vazifelilerinin topluma karşı olan etik sorumluluklarını anlamalarını ve bu doğrultuda hareket etmelerini sağlar. 

 

8) Değişimin Yönetilmesi

Kamu idaresi, değişimin yönetilmesinde kritik bir rol oynar, zira toplumsal, ekonomik ve teknolojik dönüşümlerin tesirli bir formda yönlendirilmesi ve yönetilmesi için gerekli olan stratejik planlama, siyaset geliştirme ve uygulama süreçlerini koordine eder. Kamu idaresi, değişim süreçlerini tahlil ederek, yenilikçi ve sürdürülebilir tahliller üretir, bu tahlilleri hayata geçirmek için gerekli kaynakları organize eder ve paydaşlar ortasında işbirliğini sağlar. Ayrıyeten, kamu idaresi, değişime karşı dirençle başa çıkma, toplumu bilgilendirme ve değişimin getirdiği fırsatları en uygun halde kıymetlendirme bahislerinde da liderlik eder. 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı