İMAMOĞLU: HAVA ATMIYORUZ, METRO YAPIYORUZ
ÇEKMEKÖY VE SANCAKTEPE’YE MÜJDE:
MART AYINDA METROLARI HAZIR
İMAMOĞLU: HAVA ATMIYORUZ, METRO YAPIYORUZ
BİZE FAZLA OY VERENE DEĞİL, İSTANBUL HALKINA METRO YAPIYORUZ
BU İŞİ HAFİFE ALAN BEŞERLER, BU İŞİ DURMUŞ 10 METRO ÇİZGİSİNE DÖNÜŞTÜRDÜLER
700 KİLOMETRENİN ÜSTÜNDE BİR METRO AĞINA SAHİP BİR İSTANBUL’U DAİMA BİRLİKTE VAR EDECEĞİZ
İBB Lideri Ekrem İmamoğlu, Anadolu yakasındaki 3 ilçeden geçecek, 8 istasyonlu, 10,9 kilometrelik Çekmeköy–Sancaktepe-Sultanbeyli metro sınırının birinci etabında gerçekleştirilen test sürüşüne tanıklık etti. “5 yıldan daha az bir müddette, neredeyse 66 kilometrelik bir metroyu bitirerek, insanlarımızın hizmetine açmış olduk” diyen İmamoğlu, “Bunlar daima hesap, kitap ve planlamayla, aksaklık olmadan bitirilebilir işler. Bu işi hafife alanlar var. Hafife alan beşerler, bu işi ne yazık ki durmuş 10 metro çizgisine dönüştürdüler. Biz, bu işi ciddiye alıyoruz. Önemli işi, ciddiyeti yüksek beşerler yapabilir. O bakımdan biz, hava atmıyoruz; metro yapıyoruz. Ya da havaya sıkmıyoruz; metro yapıyoruz. Bir de biz, bize fazla oy verene değil, İstanbul halkına metro yapıyoruz. Buna da devam edeceğiz. İnşallah İstanbul’un altında metrolarla bir arada, raylarla döşe döşediğimiz demir yollarıyla bir arada, yer altında büyük çizgiler oluşturduğumuz, inşallah 700 kilometrenin üstünde bir metro ağına sahip bir İstanbul’u daima birlikte var edeceğiz” tabirlerini kullandı.
SANCAKTEPE / İSTANBUL
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Çekmeköy–Sancaktepe-Sultanbeyli metro sınırının üretimine Mayıs 2017’de başladı. Proje, imaline başlandıktan yalnızca 7 ay sonra, 29 Aralık 2017’de durduruldu. İnşaata, Mart 2018’de tekrar başlandı. Fakat, evvelki İBB idaresi tarafından hak ediş ödemelerinin yapılamaması nedeniyle, şantiye alanı, o güne dek yüzde 4’lük bir ilerleme sağlanmışken, Ekim 2018’de sessizliğe gömüldü. Ekrem İmamoğlu başkanlığındaki yeni İBB idaresi, Ekim 2019’da yapılan mutabakat ile Deutsche Bank’tan kredi sağlayarak, sınırın tekrar imalatına başladı. Çizginin, Sancaktepe-Çekmeköy ortasındaki birinci etabında sona yaklaşıldı. İmamoğlu, sınırın birinci etabı için gerçekleştirilen test sürüşüne, CHP Sancaktepe Belediye Lider adayı Alper Yeğin ile birlikte tanıklık etti.
AVŞAR: “BİR İSTASYONDA KREŞİMİZ, BİR İSTASYONDA KENT LOKANTAMIZ OLACAK”
İmamoğlu, test sürüşü öncesinde, Samandıra Merkez İstasyonu peron katında, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ve İBB Raylı Sistemler Dairesi Lideri Ceyhun Avşar’dan, çizginin yapılış süreci ve sonrasıyla ilgili ayrıntılı bilgiler aldı. İmamoğlu, Avşar’ın, “Biz, yalnızca raylı sistem projeleri oluşturmuyoruz; raylı sistem projeleriyle birlikte, buradaki yolcu akışına uygun toplumsal işlevleri da çizgimize tanımlamayı hedefliyoruz. Çizgimizin açılışıyla birlikte, bugün çıkış yapacağımız Meclis İstasyonumuzda da bir kreşimiz, raylı sistem açılışıyla hazır hale gelecek. Sarıgazi İstasyonu’nda da bir Kent Lokantamız, çizginin açılışıyla birlikte eş vakitli hizmete alınacaktır” bilgilendirmesinin akabinde özetle şu açıklamayı yaptı:
İMAMOĞLU: “BAZEN DAİMA DİYORLAR YA ‘METROYU BİZ BAŞLATTIK!’”
“Mart ayında, bu sınırımız ile birlikte iki metro çizgisi açılışımız olacak. Sancaktepe, Sultanbeyli ve Çekmeköy olmak üzere, üç ilçemizin de değerli insanları için burada insanlarımızı metro seyahatiyle buluşturacağız. Değerli bir çizgi. Bazen daima diyorlar ya ‘Metroyu biz başlattık!’ Ortada bir ihale ve yüzde 3-4 düzeyinde bir ilerleme… Bunun anlaması da ihaleyi almış bir firma ve ihaleyi alan firmanın şantiyeye yerleşmesi manasına geliyor. Biz devraldığımızda, mevcut durum bu. Ve bu durumdan bugüne gelinmesindeki süreç şöyle işliyor: Misyonu alır almaz, yalnızca 4 ayda, bu metro sınırına gerekli finansmanın birinci boyutunu hazırlayarak işe başladık. 2019’un sonunda, yani 2020’nin başında, buraya start vermiş olduk. Yani sıfırdan başlamış olduk ve bugün şükürler olsun, 4. yılına geldiğimizde büyük bir kısmını de vatandaşlarımızın hizmetine açmış olacağız. 5’nci yılda da tamamını açmış olacağız. Sultanbeyli dahil, yalnızca bir yıl içerisinde ki, önemli bir seyahat kapasitesine sahip bu çizgimizi vatandaşlarımızla buluşturacağız.”
“ATAKÖY-İKİTELLİ SINIRIMIZ DA MART AYINDA VATANDAŞLARIMIZLA BULUŞUYOR”
“Aynı formda Ataköy-İkitelli çizgimiz da Mart ayı içerisinde vatandaşlarımızla buluşuyor olacak. Biz, eskisi üzere, yalnızca metroları açıp, metro seyahati için tanzim etmiyoruz; tıpkı vakitte her istasyonumuzu bir fırsat alanına dönüştürüyoruz. İşte burada Daire Liderimiz da tabir etti. Birinde bir kreş yapıyoruz, birinde bir Kent Lokantası yapıyoruz. Öbür fırsat alanlarımız da var bu çizgi üzerinde. Onları da vakit içerisinde yeniden kamuya yararlı alanlar haline getiriyor olacağız. Hasebiyle, etrafına de kıymet katan işler haline gelecek. Hüznümüz şu: Şu anda yeniden buna misal, nasıl burada İstanbul’un en doğu noktasına taşıyacağımız Sultanbeyli çizgisini bitiriyorsak, bir benzerini de en batısında Beylikdüzü çizgisine taşımak istiyoruz. Ve bizden evvelki periyot yapılmadığı üzere, biz burada projesini de çok sistemli bir biçimde hazırladığımız, finansmanını da büyük ölçüde çözdüğümüz ve ihale kademesine geldiğimiz, ihaleye çıkmadan evvel de yalnızca bir mürekkep, bir kalemle, atılacak bir imzayla, devletimizin istatistik raporuna girmesi sağlanacak olan onayın verilmemesini, birebir halde Eyüpsultan-Bayrampaşa sınırındaki sürecin de onayının verilmemesi sahiden topluma büyük bir ihanet. İstanbul’a büyük bir ihanet.”
“BİR İMZA, BİR MÜREKKEBİ, 16 MİLYON İNSANIMIZ İSMİNE TALEP EDİYORUZ”
“Biz, bu ihanetten de bir an evvel vazgeçip, İstanbul’umuza hizmet noktasında, İstanbul’un en batısındaki Beylikdüzü-Sefaköy sınırının başlatılması konusunda bir imza, bir mürekkebi talep ediyoruz. 16 milyon insanımız ismine talep ediyoruz. Motamot burada olduğu üzere, Çekmeköy’ü Sancaktepe ve Sultanbeyli’yle buluşturduğumuz üzere; orada Bakırköy’ü Bahçelievler’e, Küçükçekmece’yi Avcılar’a, Beylikdüzü’nü, Büyükçekmece’yi, Esenyurt’u, Başakşehir’i de o bölgeyle buluşturalım istiyoruz. Bunu her gün, her rastladığım noktada anlatacağım. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Planı’na alınması onayının yapılması, önümüzü açacak. Bu kusurdan ivedilikle vazgeçilmesini talep ediyoruz. Bunu da lisana getireyim. İnşallah Mart ayında, Sancaktepe adayımız Sayın Alper Yeğin’le birlikte, burada güçlü bir açılışla, Çekmeköy’den Samandıra’ya daima birlikte birinci seyahatimizi yapacağız. Şimdiden iyi uğurlu olsun.”
“5 YILDAN DAHA AZ BİR MÜDDETTE, NEREDEYSE 66 KİLOMETRELİK
BİR METROYU BİTİREREK, İNSANLARIMIZIN HİZMETİNE AÇMIŞ OLDUK”
İmamoğlu, Yeğin ve beraberlerindeki heyet, açıklamaların akabinde test sürüşünü yapacak, vazifeli Neslihan Pepeoğlu idaresindeki trene geçti. İmamoğlu, tren Samandıra İstasyonu’ndan Meclis Mahallesi İstasyonu’na hakikat yol alırken de kendisini takip eden gazetecilere yaptığı açıklamalarını devam ettirdi. “ Metronun kilometre maliyetinin neredeyse 55 milyon Euro’nun üzerine çıktığı bilgisini paylaşan İmamoğlu, “Bu da bir kilometre metronun, 2 milyar TL olduğu manasına geliyor. Büyüklüğünü anlamak ismine söylüyorum. Bu yatırımların daha verimli kullanılabilmesi için, ‘yürüyen İstanbul’a gereksinimimiz var. Yani evvelce minibüsler, otobüsler, sokak ortalarında dolaşan vasıtalar yerine, artık bu var. Bu sınırların işletilebilmesi için, yolcuya muhtaçlığı var. O yolcunun da lastik tekerlekli araçlardan uzaklaşması gerekiyor” sözlerini kullandı. Bu kapsamda, vatandaşlara konforlu yürüyüş alanları sunmanın gerekliliğine vurgu yapan İmamoğlu, “Yaya konforu, kentlerde artık en değerli bahis. Hatta mümkünse, araç almadan kentin her yerine erişebileceğiniz metro sınırlar bizim için çok değerli. Toplu taşımanın en değerli çizgisi manasına gelecek. İnşallah bu devrimiz bittiğinde, 5 yıla… Ki bizim 5 yıldan biraz az ne yazık ki. Daima söylüyorum; üç ayımızı hiç ettiler. Fakat olsun. 5 yıldan daha az bir müddette, neredeyse 66 kilometrelik bir metroyu bitirerek, insanlarımızın hizmetine açmış olduk” dedi.
“CİDDİ İŞİ, CİDDİYETİ YÜKSEK BEŞERLER YAPABİLİR”
“Bunlar daima hesap, kitap ve planlamayla, aksaklık olmadan bitirilebilir işler” diyen İmamoğlu, şöyle konuştu:
“Bu işi hafife alanlar var. Hafife alan beşerler, bu işi ne yazık ki durmuş 10 metro çizgisine dönüştürdüler. Biz, bu işi ciddiye alıyoruz. Bu kentin gereksinimlerini, ciddiye alıyoruz. Metro işi de o denli bir iş. Çok önemli bir iş. Önemli işi, ciddiyeti yüksek beşerler yapabilir. O beşerler da akıldan, bilimden uzak olmayan, teknikten uzak olmayan, işi bilen beşerlerle çalışan… Burada çok değerli Genel Sekreter Yardımcımız, Daire Liderimiz, yüklenici firmamız ve onun üzere birçok buranın değerli insanları, burada bulunmayan, finansmanla ilgilenen tekrar çalışma arkadaşlarım, Genel Sekreter ve öteki arkadaşlarımız; hepsinin ortak emeğiyle birlikte, yanlışsız vakitte gerçek finansman ve hakikat vakitte hakikat atılımla yürütülen işler. O bakımdan biz, hava atmıyoruz; metro yapıyoruz. Ya da havaya sıkmıyoruz; metro yapıyoruz. Bu bakımdan ben, bilhassa bu Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli sınırını çok önemsiyorum. Bir de biz, bize fazla oy verene değil, İstanbul halkına metro yapıyoruz. Onu da söz edeyim. Buna da devam edeceğiz. İnşallah İstanbul’un altında metrolarla birlikte, raylarla döşe döşediğimiz demir yollarıyla birlikte, yer altında büyük çizgiler oluşturduğumuz, inşallah 700 kilometrenin üstünde bir metro ağına sahip bir İstanbul’u daima birlikte var edeceğiz.”
“DUYMAYANLARA DUYURALIM”
İmamoğlu, Alpkökin’in hatırlatması üzerine de şu tabirleri kullandı:
“Pelin Hanım değerli bir şey hatırlattı. Nitekim burada 1,5 sene bekletilen bir izninmz vardı ve münasebetiyle hazırladığımız bir kaynağı kullanamamıştık. Sonra bir yeşil bono tahvil ihracıyla, o kaynağı temin ettiğimiz noktada, bu manada tesirli bir ek finansman sağlamıştık. Lakin burada konu olan şu: Biz, o esnada hakikaten bu bölgeyi çok önemsediğimiz için, bilhassa Çekmeköy’ü, Sancaktepe’yi ve Sultanbeyli’yi çok önemsediğimiz için, önemli fedakarlıklarla 140 milyon Euro’ya yakın kendi öz kaynaklarımızdan burayı finanse ederek, hiç durmadan yolumuza devam ettik, Bu mevzuda hem kurum-yüklenici dayanışmasını en güçlü düzeye taşıdık. Ve çok düşünceli anlarda, ki biliyorsunuz yüksek enflasyon, yüksek faiz ve ne yazık ki paranın bulunmadığı, akışın sorunlu hale geldiği bir ortamda bunu başardık. Bu da bir bütçeyi bereketli hale getirip, en problemli anınızda bile tahlil bulma kabiliyeti. Bu da farklı bir ders. Yani onu da tekrar bu biçimde, duymayanlara duyuralım.”
Samandıra İstasyonu’nda başlayan test sürüşü, Meclis Mahallesi İstasyonu’nda muvaffakiyetle son buldu. İmamoğlu, gazetecilerin gündeme ait sorularını ise, i
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı