2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor

Abdi İbrahim Otsuka (AİO) Medikal Yöneticiliği; 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, otizmle tıpkı dünyada yaşayan herkese otizmi anlamaları, kabullenmeleri ve otizmli bireylerle empati kurmaları için “İKİMİZ BİRİZ” diyor.

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, Abdi İbrahim Otsuka “İKİMİZ BİRİZ!” diyor
REKLAM ALANI
Yayınlama: 02.04.2024
0
A+
A-

Abdi İbrahim Otsuka (AİO) Medikal Yöneticiliği; 2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde, otizmle birebir dünyada yaşayan herkese otizmi anlamaları, kabullenmeleri ve otizmli bireylerle empati kurmaları için “İKİMİZ BİRİZ” diyor. Erken teşhis, gerçek tedavi ve güzel bir eğitimle otizmli çocukların da olağan gelişim gösteren akranlarının seviyelerine ulaşabileceklerine dikkat çeken AİO, otizmli bireylerin toplumda maruz kaldığı ötekileştirici lisana karşı yürüttüğü faal çabada yeni bir adıma daha imza atıyor

ABDİ İbrahim Otsuka (AİO) Medikal Yöneticiliği, 2 Nisan Dünya Otizm Günü kapsamında, hastalıkla ilgili gerçek bilinen yanlışları derledi. Otizm ve otizmli bireylere yönelik önyargılara dikkat çekme ve farkındalık yaratma çalışmaları çerçevesinde, AİO’nun bu yıl için belirlediği slogan ise: “İKİMİZ BİRİZ”

Anlamak ve Empati Kurabilmek İçin: İKİMİZ BİRİZ!

Otizm spektrum bozukluğu (OSB), toplumsal etkileşim ve irtibatta anormaliler ile kısıtlı ilgi alanları ve tekrarlayıcı davranışlar gösteren nörogelişimsel bir bozukluktur. Son araştırmalara nazaran her 36 çocuktan 1’inde görülebilmekte ve ömrün birinci 12 ayından itibaren otizm belirtileri kendini göstermektedir. Bu da ileride ortaya çıkacak sorunları taban düzeye indirme açısından kıymetlidir. Otizmde en kıymetli yanlış ise beklemektir çünkü erken teşhis, hakikat ve ağır eğitimle otizmin belirtileri denetim altına alınabilmektedir. 

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık Günü’nde otizmle birebir dünyada yaşayan herkese otizmi anlamaları, kabullenmeleri ve onlarla empati kurmaları için “İKİMİZ BİRİZ” diyen AİO, fizikî özelliklerimiz, hislerimiz, hayallerimiz, yeteneklerimiz ve bağlantı biçimlerimiz farklı da olsa hepimizin ömrün birer rengi olduğuna işaret ederek çok değerli kimi bilgileri derledi:

Çocuğunuz Otizm Teşhisi Aldıysa Ne Yapmalısınız?

  • Dil ve bağlantı, öz bakım ve günlük hayat, bedensel, bilişsel, toplumsal ve duygusal alanlarda sağlıklı biçimde gelişimlerini desteklemek.
  • Günlük hayatlarında muhtaçlık duyacakları temel akademik maharetleri kazandırmak ve bunları aktif bir formda kullanan bağımsız bireyler olmalarını desteklemek. 
  • İnsanlarla etkileşim kurabilen, toplumsal yaşama iştirak için çabalayan ve ömürlerini bağımsız biçimde sürdürebilen bir birey olmasını desteklemek ve geliştirmek hedefiyle gerekli eğitimleri alması için vakit ayırmak.
  • Unutmayın! Otizmi daha düzgün anlayarak, otizmle yaşamayı öğrenerek çocuğunuzun hayatında bir fark yaratabilirsiniz.

Otizmin Esas Belirtileri Nelerdir?

  • Göz teması kuramazlar.
  • Kendileri ile konuşulduğunda reaksiyon vermez ve irtibat kurmazlar. 
  • İsimleri söylendiğinde dönüp bakmazlar.
  • Günlük omurlarındaki değişimlere çok fazla reaksiyon verirler.
  • Sarılma vs. yakın temastan hoşlanmazlar.
  • Anlamsız ağlama ve gülme krizleri yaşarlar.
  • Işık, renk, koku ve seslere karşı değişik reaksiyonlar gösterirler.
  • Devamlı olarak birtakım sözleri tekrarlarlar (ekolali).
  • Konuşma ve lisan marifetleri gelişiminde gerilik vardır.

Doğru Bilinen Yanlışlar

Yanlış: Otizmli bireyler duygusal bağ kuramazlar.

Doğru: Otizmli bireyler de duygusal bağlar kurabilirler. Tabir formları farklı olabilir, fakat duygusal bağ kurma ve sevgi hissetme kapasiteleri vardır.

Yanlış: Otizm, bir hastalık olarak tedavi edilebilir.

Doğru: Otizm, bir hastalık değil, nörogelişimsel bir farklılıktır. Bu, otizmli bireylerin dünyayı farklı bir perspektiften gördüğü manasına gelir. Takviye ve uygun eğitimle, otizmli bireyler toplumda faal ve keyifli bir hayat sürebilirler.

Yanlış: Otizmli bireyler topluma ahenk sağlayamazlar.

Doğru: Otizmli bireyler, uygun takviye ve anlayışla topluma katkıda bulunabilir ve ahenk sağlayabilirler. Toplumun bu bireylere yönelik tavrı ve sunduğu imkanlar, ahenk sürecinde belirleyici rol oynar.

Yanlış: Otizm, aşılar nedeniyle ortaya çıkar.

Doğru: Bilimsel araştırmalar, aşılar ve otizm spektrum bozukluğu ortasında rastgele bir irtibat olmadığını tekraren göstermiştir. Bu yanlış inanç, aşı tersi hareketler tarafından yayılmış olup, aşıların çocukluk çağı hastalıklarına karşı korunmada kıymetli rol oynadığı gerçeğini gölgelemektedir.

Yanlış: Otizmli bireyler duygusal sözleri anlayamazlar.

Doğru: Otizmli bireyler, duygusal sözleri ve vücut lisanını anlamada zorluklar yaşayabilirler, lakin bu, onların duygusal yansıları büsbütün anlamadıkları manasına gelmez. Vakitle ve uygun takviyenin sağlanmasıyla, birçok otizmli birey bu hünerleri geliştirebilir.

Yanlış: Otizm sırf çocuklarda görülür ve yetişkinlikte geçer.

Doğru: Otizm, hayat uzunluğu süren bir durumdur. Otizmli çocuklar, otizmli yetişkinlere dönüşür. Lakin, uygun müdahaleler ve dayanakla, otizmli bireyler yetişkinlikte de başarılı ve tatmin edici bir ömür sürdürebilirler.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

REKLAM ALANI
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.

ankara web tasarım ingilizce kursu web tasarım ankara haberler çimento helezonu Renault Yedek Parça Ankara Çıkışlı Karadeniz Batum Turu Dacia Yedek Parça Fluence Yedek Parça iveco yedek parça ankara Güneş Enerjisi İmplant Süt Sağım Makinesi Yedek Parça Casıo g shock forklift aküsü Pt100 ankara ceza avukatı Ankara endoskopi labomat Ortodontik Tedavi Beta Law dacia yedek parça güç trafosu dunnage airbag e-imza check up Huzurevi damla etiket radyal fan iç mimarlık jean Hobi Bahçesi Yatırımı etiler pilates Adblue yer yıkama makinesi Baharat Çeşitleri